Auto-tuning: een noodzaak voor iedereen

Auto-tuning kan in grote lijnen worden verdeeld in twee hoofdcategorieën. Eén is mechanisch of traditionele tuning en de andere is op software gebaseerde auto-afstemming. Traditionele tuning omvat veel handmatig werk, zoals passende veren en tandwielen, modificerende motoren en andere mechanische componenten, enzovoort. Software-gebaseerde auto-afstemming aan de andere kant betrekt geen handmatig werk en houdt geen wijzigingen aan de auto in op welke manier dan ook.

Mechanische autoloting betekent eenvoudigweg wijzigingen in de auto aanbrengen om de prestaties ervan te verbeteren. Het wordt meestal uitgevoerd om de stroom te verbeteren, het brandstofverbruik te verbeteren en de handlingsmogelijkheden te vergroten. De voordelen van de tuning van de auto omvatten: verhoogd vermogen – die erg belangrijk zijn voor raceauto-enthousiastelingen, betere prestaties – wat betekent dat meer snelheid en betere versnelling, verminderd brandstofverbruik – dit leidt rechtstreeks tot minder brandstofverbruik en verbeterde brandstofverbruik, die leidt Auto-tuning kan worden gedaan op een kleine DIY-schaal, of door hulp van professionals te nemen. Er zijn een aantal afstemplaatsen op internet die hulp bieden aan individuen en zelfs bedrijven in de vorm van tips, advies en zelfs klassen.

Een voordeel van traditionele tuning is dat het effect van afstemmen onmiddellijk kan worden gevoeld. Dit gevoel van tevredenheid dat de eigenaar van zijn / haar modificatie krijgt, helpt bij het verhuren van de eigenaar zich gemakkelijk aan te passen aan de wijziging. Als iemand bijvoorbeeld een agressieve auto wil hebben met een krachtige motor, maar voor wegenraces is het niet nodig om de auto zo veel te wijzigen als gewoon wat meer snelheid wordt toegevoegd.

De eigenaar voelt het verschil wanneer hij de auto rijdt. Dit geldt met name in het geval van tuning van sportwagens.

Als u uw auto wilt afstemmen en een stroom wilt toevoegen, kunt u beginnen met eenvoudige fase één mods. Deze omvatten het afstemmen van inlaatsysteem, prestatoren en nokkenassen. Fase Eén wijzigingen omvatten voornamelijk luchtfilters, luchtopening, motorkopping, uitlaatsysteemwijzigingen en een nieuwe reeks mounts en cowlings. Om uw auto krachtiger te maken, moet u de transmissie en motoren upgraden.

Nadat uw voertuig de garage heeft verlaten, kunt u nu uw aandacht schenken aan de tweede fase drie wijzigingen. Deze omvatten uitlaatsysteemafstemming, prestatietuning en ophangingstemmingen. Deze fase omvat verschillende wijzigingen in uw motoren, transmissies, elektronica en body-kits. Als u niet erg zelfverzekerd bent over het zelf afstemmen van uw auto, kunt u hulp nemen bij het afstemmen van professionals. Het wordt echter aanbevolen om de experts te ondersteunen die ervaren en deskundig zijn over verschillende soorten modificaties.

Je uitlaat zou een uitstekende uitbarsting en gatvulling moeten hebben. De gatvulling zorgt ervoor dat de achterdruk niet in de motorolietank opbouwt. Performance Tuning bevat ook een verbrandingssnelheid die sneller is dan de voorraad. Het verbetert ook de kracht van uw auto door ontstekingstiming aan te passen, de timing van de variabele klep- en variabele klep-revs.

Klik hier voor meer informatie Chipperformance.nl

Derek Gonzalez